Svet teške opreme: Izazovi i promene u eri Kineske dominacije

0
27
Designed by Freepik
Designed by Freepik

Potražnja za građevinskom i rudarskom opremom će značajno rasti, a analitičari sa sigurnošću očekuju godišnji rast od 6,6% do 2030. godine. Ovaj uzlet, pokrenut urbanizacijom u prolaznim regionima poput Južne Amerike i Azije, posebno se oslanja na Kinu, koja se nameće kao titanska sila na tržištu teške građevinske mašinerije.

Međutim, uprkos ovim optimističnim projekcijama, giganti poput Caterpillara i Volva suočavaju se sa ozbiljnim olujama. Caterpillar, koji se diči povećanjem prodaje od 6% u Severnoj Americi, suočava se sa surovim padom u drugim regijama. U drugom kvartalu, prodaja je opala za dramatičnih 24% u Azijsko-pacifičkoj regiji i za 12% u Evropi, Africi i na Srednjem Istoku. Segment rudarstva, obično najsvetlija tačka profita, doživeo je oštar pad od 37% u Azijsko-pacifičkoj regiji, ostavljajući iza sebe oblake neizvesnosti.

Designed by Freepik

I pored ove oluje, Caterpillar je uspeo da smanji troškove proizvodnje za 77 miliona dolara, dok je veštački povećao cene za 578 miliona dolara, što je stvorilo privremeni povratak svetlosti u mračne finansijske oblake. Ipak, ova moć određivanja cena, poput iluzije, verovatno neće biti održiva, a kompanija se sada priprema za tešku 2024. godinu, noseći teret neizvesnosti.

Slično tome, Volvo se suočava sa svojim izazovima, beležeći pad od 15% u drugom kvartalu, dok se suočava sa značajnim smanjenjem na tržištu Azijsko-pacifičkog regiona. Iako se rudarstvo širi poput divljeg cveta, kompanije poput Caterpillara i Volva gube tržišni udeo, posebno u Aziji. Ovaj pad se odvija u svetlu kineskog nastojanja za samodovoljnošću u ključnim tehnologijama i resursima, što dovodi do trenda zamene zapadne opreme domaćim alternativama, kao zvezdama koje zrače u noći.

Kineske kompanije postaju nezaustavljive sile na tržištu teške opreme, zauzimajući veliki deo globalnog tržišta i ostavljajući zapadne brendove, poput Caterpillara i Volva, da se bore za opstanak u nemilosrdnom okruženju. Konkurentska scena se menja, pri čemu Kina gradi ogromnu infrastrukturu koristeći domaću opremu, poput čeličnih zmajeva koji preuzimaju nebo.

sadasdasd
Photo by CGTN News

Kako se zemlje u Aziji, na Bliskom Istoku i u Africi nastavljaju razvijati, verovatno će se oslanjati na lokalne proizvođače, što dodatno smanjuje tržište za zapadne kompanije. Sa nižim troškovima i sposobnošću da zaobiđu zapadne finansijske sisteme, kineski proizvođači su poput reke koja nosi sve pred sobom, spremni da dominiraju budućim narudžbama teške opreme.

U zaključku, dok se globalno tržište za građevinsku i rudarsku opremu priprema za rast, kompanije poput Caterpillara i Volva suočavaju se sa izazovima koji prete da zasene njihovu tržišnu poziciju i profitabilnost. Premeštanje ka samodovoljnosti u Kini i uspon lokalnih proizvođača u zemljama u razvoju mogli bi preoblikovati konkurentsku scenu u godinama koje dolaze, ostavljajući zapadne titane da se bore za opstanak u svetu koji se rapidno menja.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments